Így diétázz a horoszkópod szerint!

Tavasszal már ösztönösen a diétás információkat keressük és azt a tuti fogyi tippet, amivel a legrövidebb idő alatt, a legtöbb kilótól szabadulhatunk meg. Arra gondoltál, hogy az asztrológia is befolyásolhatja a kilóid számát?

Kos

Alapvetően nagy igényed van a mozgásra, mivel ott tudod legjobban levezetni a feszültséget. Ezért a tavaszi fogyókúrát is elsősorban a sport köré érdemes építened. Válassz dinamikus, intenzív mozgást, mint amilyen a futás, a fallabda vagy az aerobik. Folyamatosan új impulzusokra van szükséged, ezért, ha diétát keresel, válassz valami igazán változatosat. Fogyassz sok fehérjét, sovány húsokat, tengeri halat, nyers zöldségeket, hidegen sajtolt olajokkal.

Bika

Hajlamos lehetsz az érzelmi problémáidat evéssel kompenzálni, ezért különösen figyelned kell a kiegyensúlyozott táplálkozásra, így elkerülheted a drasztikus diétákat. Válassz olyat, ahol nem kell lemondanod a hagyományos ízekről, csak bizonyos rend szerint fogyasztani őket (pl. 90 napos). Kerüld a túlzott sófogyasztást, mert megköti szervezetedben a vizet. A zeller, a vöröshagyma ellenben serkenti a veseműködést. Bármilyen sportba fogsz is bele, fokozatosan, lépésről lépésre növeld a mozgásmennyiséget.

Ikrek

Étkezésben sem szereted a kötöttségeket, ezért a szigorú menetrendet követő diétákat nem neked találták ki. Bár az étkezésben és a sportban sem árt egy kis rendszeresség. Válassz nem túl megerőltető mozgást, próbáld ki például a „dinamikus szobabiciklit”, a spinninget. A gyorséttermi ételek, a hizlaló tészták helyett fogyassz gabonakásákat, müzlit gyümölccsel, tehéntej helyett pedig rizs-, szója- vagy mandulatejet. A cukros üdítőket cseréld le frissen facsart gyümölcslevekre.


Rák

A Rák jegy uralkodója a Hold, ami egyszer fogy, aztán telik. Ez rád is jellemző; leginkább az érzelmi hullámzásaid határozzák meg a testsúlyodat. Érzésvilágodat nehezebb kordában tartani, mint az étkezési szokásaidat. Próbáld ki a 21 napos „súlykontroll diétát”, vagy állíts össze magadnak olyan étrendet, ami az érzékeny gyomrodat is kíméli. Kerüld a túlzott dohányzást, kávé- és alkoholfogyasztást, viszonyt fogyassz sok folyadékot. A mozgásformák közül próbáld ki az aqua-fitnesszt.

Oroszlán

Nem kedveled az étrendbeli korlátokat, sem a kényszerű mozgást. De ha mégis szükségessé válik az életmódváltás, mindenképpen a szívbarát étrend mellett dönts. A mediterrán diétát egyenesen neked találták ki. Ebben megtalálható a teljes kiőrlésű gabonából készült tészta, zöldség, gyümölcs, a minőségi tejtermék, az olívaolaj, a tengeri hal, és még egy kis vörösbor is engedélyezett. A fokhagyma pedig csökkenti a koleszterinszintet. Mozgásnak válassz kardioedzéseket: futást, joggingot, power-walkot.

Szűz

Bár alapvetően nem vagy hízásra hajlamos alkat, az emésztőrendszer érzékenységéből adódóan bizonyos időközönként szükséges lehet a diéta. Válassz kímélő ételeket, gabonákat, magvakat. Precíz és minden részletet figyelembe vevő személyiségedhez remekül illenek a rendszerező diéták, mint például az „Update módszer”. Bioélelmiszerekből, a reformkonyha fogásaiból is összeállíthatod az étrendedet. Mérsékeld a tejfogyasztást. Mozgásnak válassz rendszeresen ismétlődő csoportos foglalkozást, például a pilatest.


Mérleg

Szívesen olvasod a hírességek aktuális fogyási tippjeit, azért ezekkel a gyakran szélsőséges módszerekkel legyél óvatos. A gyors súlyvesztést ígérő diéták nem hoznak tartós eredményt. Fontos az étkezésben is az egyensúly, a savasító élelmiszereket kompenzáld bázisképzőkkel: fogyassz sok gyümölcsöt, salátát, uborkát, spenótot, spárgát, céklát, karalábét, csökkentsd a tejtermékeket és a húsfogyasztást. A vese védelmének szempontjából ajánlott a fokozott folyadékbevitel. Mozgások közül minden tánccal összefüggő sportág szóba jöhet.

Skorpió

Ha változtatni akarsz súlyproblémáidon mindenki másnál kíméletlenebb tudsz lenni magaddal. Orvosi felügyelet nélkül léböjt-kúra csak 2-3 napig alkalmazható. Ilyenkor 2,5-3 liter ásványvizet, gyógyteát, facsart zöldség- és gyümölcslevet, zsírmentes leveseket fogyassz. Ha kevésbé drasztikus módszert keresel, próbálkozz a makrobiotikus táplálkozással, ami előnyben részesíti a gabonaféléket, a gabonapelyheket, a hüvelyeseket, az olajos magvakat. Küzdősportokban, fight-aerobikban, capoeirában feszültségeidet is levezetheted.

Nyilas

Életmódodban a túlzások hízásra hajlamossá tehetnek, ezért kell figyelned a testsúlyodra. Hangsúlyt az anyagcsere serkentésére és a zsírégetésre kell helyezni. Az ananász, a grépfrút, a papaya segíti a zsírok és a fehérjék feldolgozását és a gyümölcsök csillapítják édességvágyadat. Bár lelkesen vágsz bele a diétázásba, érdeklődve olvasod az újabbnál újabb fogyási tippeket, kitartásod életélvezeteden elbukhat. Keress személyi edzőt, személyre szabott programot, aki, vagy ami segít az ellenőrzésben, a számonkérésben.


Bak

Ha alkatilag nem is, egészséged megőrzése érdekében szükséges lehet odafigyelned az étrendedre, sőt a krónikus betegségek kialakulását is megelőzheted ezzel. Az egészséges, könnyű, rostokban gazdag élelmiszerek visszaállíthatja szervezeted egyensúlyát. Fokozottan ügyelj a megfelelő mennyiségű ásványi anyag- és vitaminbevitelre. A bab, a paprika, a póréhagyma, a feketegyökér, a kelkáposzta, a kínai kel, a különböző saláták, a sóska és a petrezselyem is természetes forrása ezeknek. Mozgásnál a tartós erőkifejtés igénylő tevékenységek felelnek meg leginkább alkatodnak.

Vízöntő

Étkezésedben igazából nincsenek irányelvek, ez a diétázási szokásaidra többszörösen is igaz. A kúrák vagy fogyasztó programok helyett szívesebben szedsz étvágycsökkentőket. A mesterséges szerek helyett válassz természetes élelmiszereket: földimogyorót, babot, borsót, édesség helyett aszalt szilvát. A paradicsomlé és a matetea is alkalmas erre. Alapvetően mozgékony természetű vagy, ezért rendszeresítsd a sportot az életedben. Keress mindig olyan mozgást, amihez épp kedved van, akár magányosan, akár csoportosan. A tollaslabda tökéletesen átmozgat!

Halak

Ha fogyni szeretnél, lehetőleg kerüld a gyógyszeres megoldásokat. A vegetáriánus étrend megfelelhet az ízlésednek, néhány dolgot azonban itt is szem előtt kell tartani. A húsmentes étrendből hiányzó fehérjéket pótold növényi eredetűvel: szójával, babbal, borsóval, lencsével. Sütés helyett inkább párold az ételeket. Az immunrendszer karbantartása is fontos, a vitamindús zöldségek-gyümölcsök segítenek ebben. Ide tartoznak többek közt a citrusfélék, a joghurtok, a paprika, a káposzta, a cékla, a bodza, a zab és az árpa. Sportok közül próbáld ki a jógát.